Komplet sortiment
Bred viden
Værdiforøgende fokus
Icon / Unknown / shopping-cartCreated with Sketch.
0
Icon / Unknown / shopping-cartCreated with Sketch.

3 bliver til 1 – Boxon konsoliderer sit varemærke og lancerer en ny hjemmeside, der kombinerer tidligere digitale portaler

Emballagevirksomheden Boxon har gennem det seneste år arbejdet på at konsolidere sine forretningsområder og gennemgå sit samlede tilbud til markedet – alt sammen for at kunne opfylde kundernes behov på en bedre og mere målrettet måde. Styrkelsen af Boxon-varemærket omfatter også en samlet digital synlighed med en fælles digital platform for kunderne, der kombinerer information, webshop og kundeportal.

Boxon har gennem en årrække fokuseret på digital udvikling med blandt andet webshop i de nordiske lande og kundeportaler til kunder med underleverandører.  Der er også udviklet enkle og brugervenlige bestillingsportaler til kundeunikke etiketter og emballager. Parallelt med den stigende interesse og det øgede behov hos kunderne er udviklingen hos Boxon foregået i et hurtigt tempo. Dette er dog sket inden for forskellige portaler, hvilket i sidste ende er blevet uholdbart.

Ideen om at slå de forskellige portaler sammen har været der i lang tid. I forbindelse med det seneste års satsning med udvikling af kommunikation omkring varemærket og tilbuddene til markedet er det også bleget muligt at føre ideerne om en udvikling af det digitale område ud i livet.

Projektet er blevet drevet af den digitale afdelning hos Boxon, der består af Emilie Olsson, Digital markedschef og Fredrik Lethin, E-handelschef. Der er lagt stor vægt på at forbinde salget og kommunikationen omkring varemærket på en letforståelig måde.

– Opgaven har ikke været let, siger Emilie Olsson og fortsætter: Det har været en stor udfordring at finde en struktur og en brugergrænseflade, der kommunikerer vores varemærke, vores tilbud og vores produkter på ét og samme sted. Samtidig skal vi varetage interesserne for forskellige kundegrupper, store såvel som små, med forskellige behov. Vi mener, at vi har fundet en løsning, som vil give kunder og besøgende en forbedret oplevelse.

En af samarbejdspartnerne i projektet er Consid, en af Sveriges hurtigst voksende virksomheder, der tilbyder konsulenttjenester inden for IT, ledelse og digital markedsføring, og som har et af sine kontorer i Helsingborg, Sverige. Som platform har Boxon valgt Episerver og EpiCommerce.

– Samarbejdet med Consid har fungeret særdeles godt. Vi tror på løsningen, og vi ser frem til en langsigtet udvikling med Consid og Episerver. Mange af vores kunder afgiver allerede ordrer digitalt i dag, og nu kan vi tilbyde kunderne en endnu bedre løsning og et bedre ordreflow gennem en kanal, siger Fredrik Lethin.

Maya Ljungblad har været projektleder for Consid, og sammen med et dedikeret Consid-team har hun fået projektet i mål til trods for en stram tidsplan og mange udfordringer.

– Det har været et intenst, men virkelig sjovt projekt. Vi havde store udfordringer foran os, da vi begyndte i marts, men takket være et fantastisk samarbejde ikke bare internt i teamet, men også med Boxon, har vi landet en løsning, som vi mener vil løfte kvaliteten af kundeoplevelsen markant, siger Maya.

Kunder, der tidligere har handlet online hos Boxon, vil nu opleve forbedret funktionalitet, mere produktinformation, et mere effektivt ordreflow og et klarere og mere samlet billede af Boxon. De bedste elementer fra de tidligere løsninger er blevet udvalgt, forbedret og implementeret på den nye hjemmeside.

Den nye hjemmeside, som for Danmark hedder boxon.dk, har erstattet den tidligere hjemmeside boxon.dk, webshoppen Boxondirect.dk og kundeportalen Mine sider. Samme opsætning og koncept gælder for Sverige og Norge. Ved lanceringen er der også en ny finsk og en ny engelsk hjemmeside, dog uden webshop. Næste skridt er Tyskland og Frankrig i begyndelsen af næste år.

Det var på Scanpack i sidste uge, at Boxon første gang præsenterede sit forretningskoncept i nye og opdaterede omgivelser, hvor ikke kun kommunikationen, men også udseendet havde fået et løft. Samtidig fik de besøgende på standen mulighed for at se en snigpremiere på den nye hjemmeside og andre digitale innovationer.

CEO Anders Yllfors afslutter:

– Vi er virkelig glade for at kunne vise vores kunder en ny satsning, der både omfatter vores forretningskoncept og en forbedret digital oplevelse.

De nye hjemmesider kan finder du her:

www.boxon.se

www.boxon.dk

www.boxon.no

www.boxon.fi

www.boxon.com

 

Kontaktinformation

Emilie Olsson, Digital markedschef

+46 (0) 739 - 85 07 38

Emilie.olsson@boxon.com

 

Fredrik Lethin, E-handelschef

+46 (0) 706 – 17 76 96

Fredrik.lethin@boxon.com