Optimeret emballage reducerede unødig luft i forsendelser, forbedrede pakkeeffektiviteten og mindskede klimaaftrykket.
Matsmart er en impact-virksomhed og en madredningsbutik, der sørger for, at fuldt spiselig mad ikke går til spilde. Ved at tilbyde sine kunder fødevarer med kort eller overskredet "bedst før"-dato, sæsonvarer, overskud og produkter med små skønhedsfejl, bidrager de til en mere bæredygtig fødevareindustri. Med deres forretningsmodel støtter de FN’s globale bæredygtighedsmål 12.3 – at halvere verdens madspild inden 2030.
De gør det nemt for deres kunder at handle prisvenlige produkter, samtidig med at de mindsker deres klimaaftryk. Ved at redde mad, der ellers risikerer at blive kasseret, kombinerer de bæredygtighed med smart forbrug.
Siden 2018 har vi været en af leverandørerne til Matsmart, hvor vi sammen har arbejdet på at optimere deres emballageløsninger. Med et fælles engagement i bæredygtige materialer har vi udviklet innovative kasser, der opfylder deres behov for både kvalitet og bæredygtighed.
Vores emballager er designet til at minimere unødvendig luft i forsendelserne, hvilket forbedrer pakkeeffektiviteten og reducerer klimaaftrykket gennem færre transporter.
Vores samarbejde har været en nøglefaktor for Matsmart i deres arbejde med at sikre, at produkterne når kunderne i topstand. Med vores ekspertise inden for emballageløsninger har vi hjulpet dem med at forbedre både kundeoplevelsen og deres bæredygtighedsarbejde.
Samarbejdet med Boxon har været en vigtig del af vores rejse mod at tilbyde bæredygtige og effektive emballageløsninger. Boxon deler vores vision om at reducere klimaaftrykket og samtidig sikre, at vores kunder modtager deres ordrer i bedst mulig stand. Deres ekspertise og fleksibilitet har gjort dem til en pålidelig partner, der hjælper os med at gøre en forskel – både for vores kunder og for planeten," siger Jane Johansson Salander, Warehouse Manager Nordics hos Matsmart.
Jeg har haft fornøjelsen af at samarbejde med Matsmart siden begyndelsen af 2018 og været en del af deres inspirerende rejse. I løbet af disse år har vi sammen tacklet flere udfordringer – alt fra en global pandemi til forsyningskædeproblemer forårsaget af krigen i Europa. På trods af disse forhindringer har vi i fællesskab fundet løsninger, der har bidraget til både omkostningsbesparelser og øget kundetilfredshed," siger Mikael Classon, Account Manager hos Boxon.
I vores seneste aftale med Matsmart har vi taget yderligere skridt for at optimere deres emballager. Forbedringerne inkluderer mere bæredygtige materialer og et mere effektiv design, hvilket øger transporteffektiviteten og styrker deres evne til at håndtere de høje krav inden for e-handel – alt imens de fastholder deres stærke fokus på miljø og klima.
Gennem vores løsninger har Matsmart kunnet:
At arbejde med Matsmart er både givende og udviklende. Sammen stræber vi konstant efter at finde nye forbedringsområder og smartere løsninger, der bidrager til deres fortsatte succes," afslutter Mikael.