Mød Fredrik Mantin, Boxons Global Key Account Manager og en af vores mest engagerede bæredygtighedsambassadører. For ham er bæredygtighed mere end et krav – det er en forretningsmulighed, en konkurrencefordel og en måde at bygge langsigtede kunderelationer på.
Men hvordan ser bæredygtighed ud i praksis? Hvad er udfordringerne?
”Vi sørger for, at bæredygtighed gennemsyrer alt, hvad vi gør,” siger Fredrik. ”Vi har lanceret et globalt internt uddannelsesprogram med webinarer og virkelige cases, hvor alle medarbejdere deltager. Vi har også opbygget en vidensbank – en ressource for både os og vores kunder – for én ting er at forstå bæredygtighed, noget andet er at navigere i et marked i forandring.”
”Det starter i hverdagen,” siger Fredrik. ”Jeg prøver altid at tage toget eller køre elbil til arbejdet. Jeg har endda taget toget til Tyskland flere gange. Det kræver lidt mere planlægning – men det er det værd. Man kan arbejde undervejs, og det er en mere social måde at rejse på.”
”Det er enkelt – vi tager det op ved hvert kundemøde. EU’s skærpede regler vil tvinge alle til at blive mere bæredygtige, så vi ser det som vores ansvar at hjælpe kunderne med at være på forkant,” siger Fredrik.
”At overbevise kunder om at prioritere bæredygtighed frem for kortsigtede besparelser. Men forståelsen for bæredygtige løsninger vokser,” siger Fredrik. ”Når vores kunder ser den positive effekt – på brandet, forretningen og efterlevelse af kommende EU-regler – så bliver det en selvfølge,” fortsætter han. ”Og vigtigst af alt – bæredygtighed er ikke en solopræstation, det er en rejse, vi tager sammen.”
”Lidt mere bæredygtig er bedre end slet ikke. Sænk tærsklen, tænk enkelt – og bare kom i gang.”
Vil du styrke dit brand med bæredygtige emballageløsninger? Kontakt os, så tager vi en snak!